سه شنبه , ۲۱ مرداد , ۱۴۰۴

سه شنبه , ۲۱ مرداد , ۱۴۰۴

Tuesday , 12 August , 2025
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛ جنگ مدرن، ابزار مدرن می طلبد/به بهانه هفته روابط عمومی یادداشتی از سجاد خراسانی

*به بهانه هفته روابط عمومی یادداشتی از سجاد خراسانی*

 

ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

*جنگ مدرن، ابزار مدرن می طلبد*

 

جهان معاصر با ارتباطات پیوندی ناگسستنی یافته است و هرچه جلوتر می رویم دامنه ی پیشرفت های فناورانه گسترده تر می شود و با ورود هوش مصنوعی، زیست جهانی نوین در حال شکل گیری است.

روابط عمومی ها در خط مقدم این تحولات روزافزون هستند. اساسا در جهان امروز، زیست سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدون روابط عمومی ممکن نیست.

امروز سیاستمداران و دولتمردان، اثرگذاری رسانه ها را بعنوان یک مولفه مهم و بی بدیل در محاسبات خود در نظر می گیرند و کشورها لابی، دیپلماسی و روابط بین المللی خود را با بهره گیری از اصول و فنون ارتباطات و روابط عمومی به پیش می برند.

در جنگ های نظامی و اقتصادی و تنش های سیاسی نیز رسانه و روابط عمومی در خط مقدم اند.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود همه دشمنی ها، سنگ اندازی ها، تحریم ها و فشارها، ایران اسلامی مسیر پیشرفت و ترقی را طی نموده و دستاوردهای بزرگی در حوزه های مختلف را کسب نمود.

از همان آغاز در کنار همه فشارهای سیاسی و اقتصادی، دشمنان این آب و خاک، ناامید ساختن مردم از انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند. در واقع مهمترین و اصلی ترین راهبرد دشمنان میهن عزیزمان، دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب بود.  انواع و اقسام رسانه ها را به همین دلیل به راه انداختند تا با بهره گیری از شیوه های مختلف تبلیغاتی، دستاوردهای انقلاب را زیرسوال ببرند.

در این میان روابط عمومی ها بعنوان نهاد اصلی متولی اطلاع رسانی خدمات و دستاوردهای بخش های مختلف نظام از جایگاه تعیین کننده و بااهمیت برخوردار بوده اند.

این نهاد دیرپا که سابقه ای طولانی در ایران دارد پس از انقلاب در دستگاهها و نهادها و شرکت های مختلف مورد توجه قرار گرفت و بار اصلی برقراری ارتباط دوسویه ملت و دولت بر عهده آن گذاشته شد.

اینک که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، با جنگی دشوارتر از جنگ نظامی-یعنی جنگ اقتصادی- روبروییم ضرورت روزآمد شدن روابط عمومی ها و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های آن متناسب با تحولات و پیشرفت های روز در این عرصه بیش از پیش احساس می شود.

برقراری ارتباط با افکار عمومی دیگر با روش های سنتی گذشته امکان پذیر نیست و امروز شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سهمی قابل ملاحظه در این ارتباط دارند.

پایش و رصد میزان و ضریب نفوذ شبکه ها و رسانه های مختلف اجتماعی، ابتکارات و ابداعات تحول گرایانه، استفاده از رسانه ها و ابزارهای جدید ارتباطی و توجه به مقتضیات فعالیت چندبعدی در عرصه روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است ضمن آنکه روابط عمومی ها می بایست برخلاف گذشته، تبلیغات غیرمستقیم و ضمنی را در دستور کار قرار بدهند تا اثرگذاری آن بر مخاطبان بیشتر باشد از این رو ضرورت یک تحول کیفی و محتوایی در حوزه روابط عمومی ها نیز احساس می شود.

اخبار مرتبط

https://kalamesanat.ir/?p=4484

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سخنان سردبیر

محمدرضا سعیدی؛ مدیرعامل شستا:(۲)

امیدوارم در جنگ اقتصادی هم بتوانیم از موانع عبور کرده و مسائل مردم را حل کنیم؛ باید تولیدات کشور را بیشتر کرده و ارزآوری بیشتری داشته باشیم.

امیدوارم روزهای بهتری

گزارش

خروج از «دام درآمد متوسط» با تبدیل مواد خام به فناوری، برند و ارزش افزوده

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: برای رسیدن به «میوه‌های بالای درخت توسعه»، ایران باید همزمان سه مؤلفه پیچیدگی مغز (نیروی انسانی)، پیچیدگی صنعت (تولید فناورانه وDiversification) و پیچیدگی حکمرانی (ساختارها و قوانین تسهیلگر) را ارتقا دهیم.
خروج از «دام درآمد متوسط» تنها با پیچیده‌سازی نظام‌مند این سه بخش و تبدیل مواد خام به فناوری، برند و ارزش افزوده ممکن است.

دیدار مدیرعامل اپال پارسیان سنگان با فرماندار، فرمانده سپاه و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خواف

در راستای توسعه همکاری‌های بین‌بخشی و تسریع در پروژه‌های اقتصادی و تولیدی، امروز سه شنبه بیست و یکم مرداد ماه، سعید صادقی، مدیرعامل شرکت اپال پارسیان سنگان با مهدی آسیایی فرماندار شهرستان خواف، سرهنگ سمیعیان فرمانده ناحیه مقاومت سپاه و سرهنگ خرسند فرمانده انتظامی شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«فولاد» در برابر نوسانات؛ روایت اَرزَندگی یک نماد

از ابتدای ورود شرکت فولاد مبارکه اصفهان به بورس، قریب به 206 هزار میلیارد تومان در مجامع شرکت بین سهام‌داران تقسیم شده است، نکته حائز اهمیت این است که بخش عمده‌ای از ذی‌نفعان سهام شرکت، دارندگان سهام عدالت، بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و فولاد هستند که سودآوری فولاد مبارکه نقش مؤثری در ایجاد ثروت برای این قشر از جامعه دارد.

 اجرای فاز نخست پروژه لنس سایدوال کوره یک، نماد کار تیمی موفق متخصصان ایرانی فولاد هرمزگان

فاز اول پروژه لنس سایدوال کوره شماره یک شرکت فولاد هرمزگان به منظور افزایش کیفیت و بهره‌وری تختال، بدون حضور کارشناسان خارجی و با دست توانمند متخصصان صنعت فولاد در این شرکت راه‌اندازی شد.

یادداشت

خروج از «دام درآمد متوسط» با تبدیل مواد خام به فناوری، برند و ارزش افزوده

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: برای رسیدن به «میوه‌های بالای درخت توسعه»، ایران باید همزمان سه مؤلفه پیچیدگی مغز (نیروی انسانی)، پیچیدگی صنعت (تولید فناورانه وDiversification) و پیچیدگی حکمرانی (ساختارها و قوانین تسهیلگر) را ارتقا دهیم.
خروج از «دام درآمد متوسط» تنها با پیچیده‌سازی نظام‌مند این سه بخش و تبدیل مواد خام به فناوری، برند و ارزش افزوده ممکن است.

دیدار مدیرعامل اپال پارسیان سنگان با فرماندار، فرمانده سپاه و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خواف

در راستای توسعه همکاری‌های بین‌بخشی و تسریع در پروژه‌های اقتصادی و تولیدی، امروز سه شنبه بیست و یکم مرداد ماه، سعید صادقی، مدیرعامل شرکت اپال پارسیان سنگان با مهدی آسیایی فرماندار شهرستان خواف، سرهنگ سمیعیان فرمانده ناحیه مقاومت سپاه و سرهنگ خرسند فرمانده انتظامی شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«فولاد» در برابر نوسانات؛ روایت اَرزَندگی یک نماد

از ابتدای ورود شرکت فولاد مبارکه اصفهان به بورس، قریب به 206 هزار میلیارد تومان در مجامع شرکت بین سهام‌داران تقسیم شده است، نکته حائز اهمیت این است که بخش عمده‌ای از ذی‌نفعان سهام شرکت، دارندگان سهام عدالت، بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و فولاد هستند که سودآوری فولاد مبارکه نقش مؤثری در ایجاد ثروت برای این قشر از جامعه دارد.

 اجرای فاز نخست پروژه لنس سایدوال کوره یک، نماد کار تیمی موفق متخصصان ایرانی فولاد هرمزگان

فاز اول پروژه لنس سایدوال کوره شماره یک شرکت فولاد هرمزگان به منظور افزایش کیفیت و بهره‌وری تختال، بدون حضور کارشناسان خارجی و با دست توانمند متخصصان صنعت فولاد در این شرکت راه‌اندازی شد.

اخبار خوزستان
آرشیو